Bortglömd rikedom

Ibland är det så lätt att glömma vad i livet som egentligen betyder mest. Arbetet? Fritidssysselssättningen? De nya prylarna? En stor fin lägenhet? Gott om pengar?
Allt det där påverkar ju våra liv, men jag tror att det allra viktigaste är de människor vi omger oss med, de goda relationerna. En del relationer har vi inte valt själva, men det ligger ändå på oss att göra det bästa möjliga av den relationen. Andra relationer har vi valt alldeles själva och vi måste hålla liv i dem, vårda dem och även om vi gör det så är det tyvärr inte självklart att relationen består.

Rikedomen ligger i relationerna, i vännerna vi kan omge oss med. De vänner som vi möter ofta, både i verkligheten och via telefonlinjer därför att det geografiska avståndet gör det omöjligt att ses. Det finns vänner vi pratar med och möter ofta, och andra mer sällan. Ändå kan de relationerna där man inte möts så ofta, vara minst lika viktiga som dem där man inte möts fullt lika ofta.

Vännerna finns kvar, jag facsineras och förvånas. Vi har inte pratat med varandra på tre månader, ändå är vänskapen kvar. Vi har inte setts på ett halvår, ändå är vänskapen kvar. Vi möts varje dag och vänskapen växer och frodas. Det är fantastiskt.

Vi ska inte heller underskatta de spontana samtalen, mötena som bara blir. Vågar vi öppna vårt hjärta så kanske vi märker att det var en ängel vi samtalade med.

Jag tror fullt och fast på att allt sker i relation. Vår bortglömda rikedom är våra vänner. Jag tänker på mina vänner, på människorna som står mig nära, på de spontana möten och samtal jag fört den senaste tiden. Mitt hjärta svämmar över, av kärlek.

Kommentarer
Postat av: Malin

jag håller verkligen med dig och det är först nu när jag bor så långt ifrån mina vänner som jag har insett det. vänner är det viktigaste vi har

2007-12-10 @ 15:41:37
URL: http://gularundaprickar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0