Veckan innan jul

Aktiviteterna har stillat sig. Jag tycker det är mycket skönt. Imorse hade jago nt i magen för att gå till jobbet, men det har blivit bättre. Det har varit en skön och rolig dag idag. En dag som går sådär lagom fort, och när jag inte springer som en skållad råtta för att hinna allt det som ska göras. Musikpedagogen och jag har suttit vid våra datorer, jag har installerat nya program i hennes dator, och hon har städat. Vi har lyssnat på musik och pratat om mest ingenting. Friskvårdspromenad vid lunchtid och så gemensam lunch. Trevligt!

När klockan hade passerat ett så kom prästen och diakoniassistenten. Tillsammans har vi möblerat om och städat i det sk. musikrummet där det händer en hel massa andra saker än musik. Det blev riktigt fint och kändes fräscht med den nya möbleringen. Lite fika och samtal, det känns fint tycker jag efter de stressiga veckorna. Jag försöker gå ner i varv, inte göra så mycket, eller inte mer än nödvändigt i alla fall.

Läst lite i Svensk Kyrkotidning i morse och funderade över ledaren... Är det fegt att förorda att Svenska Kyrkan ska ge upp vigselrätten för att "slippa" ta beslut när det gäller samkönade äktenskap? När man skriver det på det sättet är det nog det.
Jag kan inte så mycket om teologi, men jag vet att jag tycker kyrklig vigsel är något väldigt fint och att alla borde ha "rätt" till det. Trots allt handlar det ju om kärlek. Lite tanketrådar en tisdageftermiddag, utan svar förvisso. Kanske är de tanketrådarna ändå de bästa.

Ikväll ska vi ha julbord personal och kyrkoråd tillsammans. Vi blir nästan 80 personer har jag hört.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0