Jag har bestämt mig...

Ikväll har jag kommit till en punkt när jag verkligen var tvungen att bestämma mig för hur jag vill att livet ska vara. Jag flyr, det har ni kanske märkt, jag skriver så mycket om det som händer hemma, om det jag saknar. Sällan skriver jag om det som är riktigt bra här. Ska jag vara riktigt ärlig har jag nog inte gått in för att skapa mig ordentliga relationer här. Rädsla? Ja det är mycket möjligt
I längden blir det ohållbart att leva på det viset. Bara jag kan vilja, och bestämma förändring. Jag ska släppa taget, go with the flow och samtidigt göra en ansträngning för att skapa ett nätverk.
Det innebär att:
¤ Vädligt lite på den här bloggen kommer från och med nu handla om saker "hemma"
¤ Jag ska sluta räkna ner och räkna efter till hemresor
¤ Jag ska sluta glorifiera tillvaron på andra platser
¤ Jag ska se positvit på de situationer jag hamnar i, och försöka skapa något gott av motgångarna
¤ Jag är inget offer för omständigheterna, jag och bara jag kan skapa mitt liv, kanske med hjälp och stöd, men till slut är det jag själv som måste se till att det fungerar
¤ Nu bor jag här, i Göteborg. Om ett år kanske jag bor någon annanstans, men nu bor jag i Göteborg och då ska jag skapa mig ett hemma i lägenheten.

Det är nog omöjligt att sluta sakna, det tror jag inte man kan tvinga sig själv till. Härifrån och framåt ska jag inte låta det ta överhanden. Jag har ett liv att leva, och just nu står jag bredvid och ser på när det susar förbi som en blå spårvagn.

För att orka med allt det där så är det nog bäst att jag sover nu.
Godnatt!


Kommentarer
Postat av: Håkan Stenow

Hittade din fina och läsvärda blogg genom Karin Långström Vinge. Till för ett år sedan jobbade jag som diakon och utredare i Angereds församling. Därför är det särskilt kul att läsa din blogg. Nu är jag stiftsdiakon i Göteborg. Ha det bra!

2007-11-14 @ 23:26:44
URL: http://web.mac.com/diakon

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0