Jul, ja vi pratar om julen

Det är sen kväll 9 november. Idag har det snöat för första gången i Göteborg (i alla fall vad jag vet). Hela Nordstad är julpyntad, det gör mig lite sorgsen till mods. Missförstå mig inte, julen i sig är bland det finaste jag vet, men av olika anledningar kan jag inte glädjas fullt ut. Hade jag levt ett annorlunda liv, så kanske. Nu orkar jag inte riktigt.

Hur som helst så sitter jag och pratar med min vän Anika i tyskland. Vi pratar julplaner, julkort och lite allt möjligt. Kan ni förstå, på måndag är det bara 6 veckor kvar till julafton. Jag är rätt nöjd med att mina syskons julklappar är inhandlade. Nu har jag bara ett par kvar. De flesta ska jag tillverka, men till en person vill jag köpa något riktigt fint. Jag har bara inte funderat ut vad ännu. Jag har sex veckor på mig, så det är ju ingen brådska.

Så nu börjar den där spännande frågan infinna sig... Egentillverkade julkort eller köpta? Det lutar åt egentillverkade faktiskt, mest för att pyssla är det bästa jag vet... Så då är det nog dags att börja snart. Haha.

Om tre veckor är det första advent. Sjukt, men bra, vi behöver lite ljus i höst/vinter mörkret


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0