När vi delar det bröd som han oss ger

Så börjar psalm 75, jag tycker det är väldigt vackert det där med delandet. Det är väldigt svårt också. Vad är att dela med sig och vad är att ge upp sig själv? Alltså, när övergår delandet till att vara ett ständigt självuppoffrande? Det kan ju inte vara nyttigt i längden.

På TV visar de handboll från Champions Leauge för damer. Varför visste inte jag det? Sävehof spelar hemma. Varför visste inte jag det? Då hade jag bestämt skaffat biljetter och gått dit. Håll tummarna för att de vinner, och går vidare så att jag kan gå på nästa match. Se handboll på tv är härligt, att se handboll live är ännu bättre.

Några foton från veckan som varit
      

Vi hade en fin gudstjänst idag. Henriks predikan var fin och väldigt nära i tiden. Här i dag. Väldigt konkret han är duktig på det, och på att predika överhuvudtaget. Jag hade skrivit förbönen, och den föll i god jord. Den gamla diakonen som numera är en bra bit över 80 kom fram till mig efteråt och sa. "Men visst ska du bli präst?!" Det är spännande hur en fråga ibland kan låta som ett konstaterande. 

Annars har dagen idag varit väldigt lik gårdagen. Jag har legat på soffan. Jag vet inte riktigt vad det är, men kroppen är helt slut och vill inte göra något annat än ligga på soffan och titta på tv. Jag läser lite grann också. Just nu Margareta Melin, "Den inre källan". Där finns en fin novell om kvinnan vid Sykars brunn. Det är första gången jag läser någon av hennes böcker. Hennes dikter/böner bär jag med mig hjärtat, men hon skriver intressanta böcker också.

....då förnyas vårt liv av den kärlek som aldrig dör. O Jesus du är hos oss (Psalm 75)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0