Älska friskis&Svettis och 4 dagar kvar

Idag har det varit onsdag, vilket ni troligtvis vet allihopa. På jobbet är det en ovanligt lugn vecka. Det inte innebär ju inte att det är lungt, som vanligt händer det tusen saker. Fast idag har jag haft tid att ägna mig åt orgelövande. Jag gillar sådana dagar och kommer kanske bli riktigt duktig innan juni om jag lägger manken till. Bäst att passa på när lusten finns.

Ägnade också en stund åt att bara vara i kyrkan i eftermiddags, att bara sitta rakt upp och ner på golvet och stirra ut i luften, låta tankarna fara fram och tillbaka. Det behövs, och jag önskar att jag gjorde det oftare. Jag önskar att jag tog mig tid att be oftare. Jag mår bättre då, känner mig mer harmonisk.

Igår kväll sjöng ja gospel förresten. Det var svängigt värre. Fantastiskt! Nu kanske jag till och med ihåg vad vi sjöng... Så jag går omkring och nynnar lite.

Jag har varit lite arg idag, eller ja, jo arg. Jag blir inte arg så lätt, men att inte bli mött med respekt, det gör mig riktigt, riktigt arg. Som tur är så är det som sagt onsdag idag. Vilket innebär... TRÄNING! Tjoho! Jag kände mig riktigt pepp redan i eftermiddags. Så härligt att få ut lite ilska. Fast jag var så trött att jag höll på att somna, till och med när vi gjorde triceps övningarna. Yrsa (instruktören) skrattade när jag berättade att jag höll på att somna under tricepsövningarna, men inte under avslappningen. Det är så härligt med henne, jag gillar henne mycket.
Härmed kan jag också tillkännage att jag har hittat mina triceps, och biceps. De gjorde riktigt ont idag.

Nu ska jag sortera tvätt. Jag har tvättstugan kl 8 imorgon bitti.


Kommentarer
Postat av: Sofia

åå jag vill med spela orgel! Å va skönt det lät att bara sitta! det skulle jag också villa göra! och ha tid med att göra!
Kram

2007-10-25 @ 19:44:49
URL: http://pysselungen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0