En sen uppdatering

Klockan börjar närma sig midnatt, snart är det söndag. Jag kan bara konstatera att lördagen har varit en av mina bättre dagar i Göteborg. Hemma på riktigt? Nej det tar nog längre tid än så, men vi har i alla fall tagit tag i lite fixande och mina grejer börjar allt mer hitta sina platser.

Dagen började med en lång sovmorgon, jag klev inte upp ur sängen förrän klockan närmade sig elva. Det var skönt och välbehövligt. Jag vaknade egentligen strax efter nio men bestämde mig för att ligga kvar och halvsov skönt i omgångar. Segade på förmiddagen, såg lite på nyhetsmorgon och ägnade mig åt att lapa sol på balkongen. Jag hoppas det blir likadant väder i morgon också. Som en sommardag att sitta på balkongen. Jag har läst ytterligare några sidor i "Rättvisans rebell". Den blir bara bättre. Läs den! Det är verkligen en intressant bok. Jag förstod aldrig hur segregerande apartheid egentligen var, och förstår det säkert inte fortfarande. Nu har jag i alla fall en lite bättre bild.

Någon gång mitt på dagen fick vi (Emma som jag bor med, och jag) ett infall att bjuda in våra volontärvänner. Så vi skickade sms till alla som vi kunde komma på bodde i Göteborgs området. Sedan, i väntan på kvällen har jag bakat och städat. En hel plåt kärleksmums/vårrutor/snoddas är nu uppätna. Lika bra det. Det blir bara frestande om de ligger i frysen. Det blev 6 personer som dök upp strax efter 19, fyra tyska vänner, och två svenska. Vi har druckit te, ätit kakor och spelat Sverige spelet. Det blev en upplevelse i översättning och förklaringar. Det fungerade bra ändå.

Nu har våra svenska vänner åkt hem, och tre av tyskarna är fortfarande kvar. Jag börjar verkligen bli jättetrött, och konstaterar att det inte blir Buråskyrkan för mig imorgon. Lugn morgon hemma står i stället på programmet. Nu ska jag vara social lite till och sedan blir det sängen.

Håll utkik, imorgon lägger jag kanske upp lite bilder från kvällens aktivteter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0