Muskler i vila

Jag har börjat på Friskis&Svettis, och efter flera år av misstro har jag upptäckt det fina med att träna. Idag har jag gått ett baspass, som skilde sig en hel del från det tråkiga jag gick i söndags. Jätteroligt, och en bra ledare som verkligen drog igång gruppen. Jag pratade lite med henne i omkläddningsrummet efteråt. Om jag får som jag vill blir jag stammis på onsdagar.  Jag har också upptäckt nya muskler. Till exempel triceps visste jag inte om att jag hade förrens idag. Eller jo, rent teoretiskt så visste jag ju det, men idag har jag jobbat med den också. Det var lite slit faktiskt, om jag inte har träningsvärk i armar och mage i morgon blir jag förvånad.

Imorgon ska jag nog köra ett Yoga pass, det är skönt, avslappnande.

Förövrigt har dagen varit väldigt intensiv och jag hade behövt göra minst en sak som jag inte hann med. Hoppas jag hinner det imorgon. Det gick i ett, och jag hann inte ens få en ordentligt lunch. Onsdagar kommer nog tyvärr se ut så. I alla fall varannan vecka. Det gör inte så mycket, bara jag ser till att sova ordentligt.

Sammanfattningsvis kan man väl säga att mina muskler i vila ska övergå till att vara muskler på riktigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0