Spännvidd

Det bästa med att bo tillsammans med någon är att det oftast lyser hemma när man kommer hem sent på kvällen, och man är så trött att man bara vill vara en blöt fläck på golvet. Det sämsta är att man inte riktigt kan vara den där blöta fläcken på golvet när man inte känner  varandra så väl.

Förövrigt har jag premiär sjungit i Burås kyrkans gospel kör, och förundrats över vilken spännvidd av känslor jag rymmer. Hur glädje och sorg kan vara så nära varandra fascinerar mig väldigt ofta, hur jag kan bära de där motpolerna inom mig och hur de ständigt är beroende av varandra.

Mitt körkort har kommit idag. Jag är fortfarande alldeles euforisk trots att det snart var sex veckor sedan jag klarade det. På fredag ska jag köra bil

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0