Dags att åka hem

Vi ska snart åka tillbaka till Göteborg. Om några timmar är jag tillbaka i lägenheten i Hjällbo. Det är blandade känslor. Varken riktigt positivt eller negativit. Det är mest. Idag är det exakt sju veckor kvar tills jag åker hem. Det känns långt, men jag har ju bestämt att det ska vara så. Jag har bestämt att jag ska vänja mig vid att vara här först innan jag åker hem igen. Förresten så är det ju bok- och biblioteksmässa om två veckor. Då kommer det människor jag känner. Jag längtar efter det.

Under tiden får jag roa mig med att träffa Hannah imorgon. Det är en tjej som jag var i Taizé tillsammans med, så det ska verkligen bli jätteroligt. Hon kommer hit från Linköping. Så tiden går nog.

Jag har fått många fina sms, så jag vet att jag är saknad hemma också. Det känns gott att det inte bara är jag som saknar, utan att människor saknar mig också.

Igår kväll hade vi lekkväll, och jag lärde mig ytterligare några nya lekar som måste lekas flera gånger, eller lekar som jag inte lekt på väldigt länge. Oj vad vi skrattade, det var otroligt roligt. Jag skrattade så mycket att jag fick ont i magen. Så min nya favoritlek är kuddleken. Klämmen och porträttleken är också rätt roliga. Det kan vara farligt att leka klämmen hemma i ungdomsgruppen. Som vi vet så är det många där som har en grym tävlingsinstinkt. Haha!

Idag regnar det och är bara trist väder. Det var som om hösten kom i natt. Igår hade vi en vacker sensommardag med en varm, varm sol. Idag är det regnrusk och tusen löv på marken.
Hoppas att ni har det bra där hemma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0