Fredagströtthet

Idag är jag trött, så där riktigt förlamande trött så man inte riktigt vet vart man ska ta vägen. Det blir inte mycket tid för sömn i helgen heller, men sova kan man göra när man blir gammal. Jag har en fin helg framför mig med mycket olika Happenings.

Yogan igår satte sig på sångmusklerna. haha. märkte det när jag skulle leda sången (Glädjens herre) innan maten. Det tyder på att något vettigt blev det av Yogan igår i alla fall. Det är positivt! För övrigt har det varit en ganska tråkig dag, fredagar är ganska tråkiga på jobbet, som tur är kan jag smita tidigt då. Som idag. Mötte Elisabet vid kungsportsplatsen, och blev bjuden på fika. Värsta lyxen. Det var roligt att höra henne berätta vad som händer där hemma och om alla tossigheter de hittar på. "Min" församling, Tingstad är bäst :-). Jag saknar er jättemycket!

Nu står jag och hänger på biblioteket, om en timma ska jag åka på ungdomsgrupp för 18+, det ser jag mycket fram emot. Skapa lite nya kontakter och sammanhang. Jag känner mig som jag tidigare berättat ganska ensam. Det löser sig nog, som det mesta, med tiden.

Imorgon blir det MÅNGA timmar på bokmässan. Så det gäller att se till att få en stadig frukost, och lite pengar till lunch i plånboken. Målet är också att se Desmond Tutus scen program. Jag har fått tipset att vara där och sätta mig en halvtimma innan det börjar... Vi får se hur det går, verkar vara fullt program på den scenen hela dagen. Vore roligt att se Johanne Hildebrandt också. Jag beundrar det hon gör väldigt mycket. Hon skriver härligt och verkar vara totalt orädd. Efter alla timmar på bokmässan så bär det av på middag tillsammans med mina volontär vänner, och därefter till Annedalskyrkan (namnet?) där det är Johnny Cash mässa med K-G Hammar som predikant. Det ska bli VÄLDIGT spännande. På söndag åker jag till Burås, sen ska jag nog träna ett pass på friskis.

Fast just nu är allt ljus riktat mot måndag då jag allra troligast ska äta med Inga. Jag längtar!

Som sagt, sova får jag göra när jag blir gammal.


Kommentarer
Postat av: Johannes Almborg

Wow Emelie, det låter som om du har fullt upp. -Två mässor på en helg, det är mycket, även fast det är två helt olika mässor... Jag följer den här bloggen med stort intresse skall du veta!
Sköt om dig // Johannes

2007-09-29 @ 12:40:38
URL: http://www.jalmborg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0