Glädjen som kom av sig

Tack gode Gud för livet! Ja, jag är beredd att börja dagens inlägg precis som gårdagens. Mitt i allt kaos, och trots allt.

Sovmorgon! Fantastiskt skönt. Sen tog jag spårvagnen och hoppade av vid svenska mässan. Stod där ett litet tag tills jag såg bussen hemifrån. Mötte Marianne som hade med sig mina regnkläder samt lite annat smått och gott (TACK så jättemycket Marianne!) Det var skönt att se ett välbekant ansikte och prata med någon jag kände. Det uppskattade jag otroligt mycket!

Vidare bar det av till Friskis&Svettis där jag äntligen lyckades teckna mitt kort innan jag hamnade på jobbet. Hade en trevlig lunch med mina arbetskamrater Cecilia och Sosik. Vi åt upp alla kakorna som var kvar från musik cafét igår också. Mums! Lite pyssel, brevskrivande och konfirmandeföreberedelser fanns på eftermiddagens program innan konfirmanderna invarderade kyrkan kl 16. Det gick fint. De är bara ruskigt fnittriga de där konfirmanderna. Allt är som det ska vara med andra ord. Jag höll i andakten och läste ur min vän Ulricas bok.

Kvällen avslutades med Yoga på friskis. Det blir nog fler gånger.
Nu ska jag sova, om jag kan skaka av mig olust känslorna av kvällens samtal på msn

Förresten, ha på er en röd tröja i morgon till stöd för munkarna och de andra som kämpar för demokrati i Burma!

Kommentarer
Postat av: Arne

Hoppas olustkänslorna gick över! Det var ju inte så farligt visade det sig, och det handlar ju trots allt om världsliga ting.

2007-10-01 @ 08:45:38
URL: http://arnering.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0