Love actually

Idag har jag haft besök av en liten gubbe som suttit på en liten pinne i mig och varit elak. Med andra ord, jag har haft hemkängtan. Det tär faktiskt mer än man kan tro. Det är lite besvärligt. Jag saknar människor i min egen ålder att prata med och är ganska less på att vara vuxen (redan). Så småningom går det väl över. Det börjar bli mer och mer vardag av tillvaron här. Det är skönt. Jag har svårt att förstå att det har gått i stort sett 3 veckor sen jag flyttade hit. Tiden har gått så fort. Innan jag vet ordet av kommer det att vara Juni. På gott och ont.

Imorse tog jag sovmorgon och låg i sängen ända till halv elva. Det var skönt och länge sedan jag gjorde det sist. Framåt tolv gav jag mig iväg ut på en liten promenad, som visade sig bli en liten personlig/privat pilgrimsvandring. I tystnad med tankar och Gud, fast med svårigheten att inte låta tankarna irra alldeles för långt åt något håll. Jag är lite sugen på att pilgrimsvandra och ska surfa in på pilgrimscentrums hemsida. Kanske får jag tid med det någon helg nästa termin. Ska undersöka om det finns något här i trakten också. Pilgrimsvandring verkar vara större hemma än vad det är här. Jag antar att det beror på att man har olika traditioner i olika delar av landet.

Promenaden tog lite drygt 1,5 timmar och var ca 1,5 mil lång. Hem åkte jag spårvagn, någon måtta får det trots allt vara på motionerandet. Eller så var det helt enkelt så att min mage skrek efter mat. Så det blev köttsoppa och knäckemackor till lunch. Jag har slappat framför tvn och sett på Love actually för tredje gången sedan jag flyttade hit. Jag försöker så smått läsa ut boken jag fick av Beate innan jag flyttade. Det är inte likt mig att hålla på med samma bok i flera veckor. Sanningen är den att jag faktiskt inte orkat läsa, inte orkat koncentrera mig. Nu börjar det fungera igen och det är skoj. Jag tycker ju trots allt väldigt mycket om att läsa.

Jag fick ett fint sms också, från en saknad Åsa som är ute och reser. Långt borta fast nära, precis som det ska vara och är. Trots allt.

Här kommer lite bilder från dagens promenad. (klicka på dem så får ni dem i "full bild")

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0