Tack gode Gud för livet!

Vissa dagar är bara sådär när jag känner mig så oerhört tacksam över att jag faktiskt lever, att jag kan röra mig och andas. Fantastiskt att jag är just  den jag är. (Jag skall dock påpeka att det också är de dagar då jag har alldeles för mycket existensiell ångest). Eller jag, ångest kanske inte är rätt ord. De dagarna förstår jag oftast bättre hur skört allt är. Det skrämmer mig mycket.

Jag är väldigt trött idag, jag somnade inte förrens jättesent i natt. Låg och stirrade i taket ungefär, vet inte riktigt varför. När klockan ringde strax efter 8 så snoozade jag en halvtimme, vilket naturligtvis gjorde mig sen även i morse. Med sen menar jag att jag kände mig lite mer stressad än vad jag skulle kännt mig om jag gick hemifrån tio minuter tidigare, så speciellt allvarligt är det ändå inte.

Så smått börjar jag uppleva vardag och tycker att det är alldeles fantastiskt. Jag trivs bättre och bättre i arbetet för varje dag som går. För varje dag får jag också lite mer grepp om vad det egentligen är jag pysslar med. Idag har varit en väldigt härlig dag som startade med Sång/Rytmik tillsammans med förskolebarnen. Det var mysigt att sjunga alla barnsånger, och leka dans lekar tillsammans med barnen. Fast en timme i veckan är lagom, mer skulle bli för mycket.

Sedan var det gemenskapsträff och det var också trevligt. Vi sjöng en av mina favoritpsalmer från "psalmer i 2000-talet" och nej, det är inte Ylva Eggehorn som har skrivit. Det var en Dietrich Bonehoffer psalm "Med hjärtats tillit" tror jag den heter och har nummer 817A. Den lärde jag mig någon gång i våras på veckomässorna i Matteus. En av prästerna där använde den flera gånger. Jag tycker att både melodin och texten är otroligt vacker. Även om vi inte sjöng Ylva Eggehorn så läste vi första kapitlet i hennes bok "Kryddad olja" som är hennes reflektioner kring bibelns kvinnoöden. Sedan kom det till stånd en liten diskussion. Jag gillar alla de där tanterna som kommer. De är väldigt mysiga allihopa.

Eftermiddagen gick åt till att förbereda kvällens musikcafé (jag glömde till och med att äta). Jag hann planera en andakt och promenera till Hjällbo för att ta ut pengar. På tillbaka vägen tog jag dock spårvagnen eftersom jag såg regnmolnen nalkas. Nu blev det inget regn, och det är skönt men jag vågade inte chansa.

Imorgon har jag sovmorgon och ska träffa Marianne som kommer hit till bok- och biblioteksmässan. Hon har med sig min regnjacka. Så jag ser fram emot att träffa henne av dubbla anledningar. Min plan är att jag ska hinna skriva ett brev innan jag somnar ikväll också. Vi får se hur det blir med den saken.
(vilken dag som helst nu får jag mitt riktiga körkort på posten) Jippi!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0