En dag i Guds natur

Det har varit en härlig vårdag i Göteborg i dag. Varmt, soligt och bara en stilla bris. Alldeles perfekt med andra ord! Jag var på högmässa i Hjällbo kyrka i förmiddags, jag börjar hitta glädjen i att fira gudstjänst igen. Den har varit borta ett tag. Stort plus för en fin predikan, och goda samtal vid kaffeborden efter gudstjänsten.

Tyvärr blev det lite för trevligt, när jag kom hem blev det genast väldigt bråttom. Som tur är hade jag varit förutseende och tagit fram en korv med ärtsoppa ur frysen igår kväll. Det är ett tips till er som är studenter eller av annan anledning har knackig ekonomi. En sådan där korv räcker till två luncher och kostar 7 - 10 kronor/st. Det blir alltså en måltid för högst fem kronor. Fin fint!

Under eftermiddagen utforskade jag slottskogen tillsammans med Simon, som också är volontär. Mycket trevligt. Det visade sig att slottsskogen var mycket större än vi först kunde tro. Vi tittade på sälar, drack läsk och promenerade utanför asfaltsgångarna. Det var som om hela Göteborg hittat ut. På gräsmattan fanns det små öar av människor överallt. En del grillade, andra spelade kubb och några andra njöt av solen och värmen.

Nu har jag ätit lunch och tänker nog ge mig ut en sväng till, ner till lärjån. Det blir inte lika lång sväng som igår, men mellan de båda broarna i alla fall. Om våren fortsätter så här så kommer jag snart ha gått ner de där kilona jag råkade gå upp någon gång i vintras.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0