Relationsakuten

Jag skriver ganska ofta om saknad och längtan, två fenomen som starkt hör ihop med varandra och som jag tror är något allmän mänskligt. Det är en del av allas våra liv, något vi inte kommer undan.

Det finns mycket jag längtar efter. Ikväll längtar jag efter en stor famn, det gör jag ganska ofta. Någon som rör vid mig, en hand på axeln, en kram när man möts. Jag längtar efter någon att dela livet med också. Den längtan har funnits från och till sen jag flyttade hemifrån. Extra stark blir den när vännerna skaffar respektive, flyttar ihop och funderar på förlovning.

Jag är över tjugo år och har inte haft ett seriöst förhållande, och inte ett oseriöst heller för den delen. Jag blev bränd redan innan jag fick chansen. Jag ser förhållanden som inte fungerar, de skrämmer mig. Jag ser förhållanden som fungerar och då blir det något jag längtar efter.

Så hur gör man för att bli kär? För att hitta någon man vill dela livet med? För att hitta någon som det faktiskt fungerar med? Det måste ju vara en på miljonen. Människan är ingen ö, och jag behöver relation, jag behöver få vara familj med någon, höra ihop. Är det så konstigt?

Uppdatering: Jag är inte tjejen man blir kär i, jag är tjejen man blir kompis med. Underbart, helt jävla underbart!

Om ni anade en smula bitterhet i föregående mening så har ni helt rätt. That's life!

Kommentarer
Postat av: Arne

"Det blir alltid värre framåt natten..." Det där löser sig, när du är utvilad och glad. Då står de på kö.

2008-04-03 @ 00:30:58
URL: http://arnering.blogg.se
Postat av: Bloggblad

Jag tror att kruxet är att vara öppen - och att inte leta... Jag är inte det minsta orolig att du skulle bli utan - söt, rar, trevlig... med tiden framför dig!

2008-04-03 @ 19:19:13
URL: http://bloggblad.blogspot.com
Postat av: Malin

du och jag är verkligen lika! exakt så där är det för mig och jag har alltid varit den man blir kompis med men inte kär i. det var som att läsa något jag själv hade skrivit. utom delen om hur man hittar någon att bli kär i. det har jag inget svårt för, bara att hitta någon som kan bli kär tillbaka... men det kommer nog för oss båda... hoppas jag!

2008-04-04 @ 14:25:05
URL: http://gularundprickar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0