Slottskogen, Saltholmen och Teater

Nu har jag landat igen efter en lång dag utomhus. Förmiddagen tillbringades i Slottsparken med Frida, sedan tillbringade jag en bra stund inne på Nordea och har för första gången i hela mitt liv bestämt möte med en rådgivare. Eftermiddagen och kvällen har sedan spenderats i sällskap med vännen S. Vi tog spårvagnen ut till Saltholmen och traskade omkring en stund. Det blåste men var ändå förvånansvärt varmt.

        
(klicka för att göra bilderna större)

Dessutom upptäckte jag också i dag att de fantastiska teateruppsättningarna av Alfhild Agrells "Räddad" och Anne Charlotte Lefflers "Familjelycka", som ingår i Riksteaterns SPETS-projekt, spelas i Göteborg 19 och 20 maj. Efter att ha kollat biljettpriset som för ungdom ligger på endast 100 kronor, (JIPPI!) har jag nästan bestämt mig för att se båda två igen. Fantastikt bra föreställningar. Ni som läst min blogg ett tag vet att jag skrev om det både i julas då jag såg "Familjelycka" och i februari när jag sett "Räddad". Båda två fantastiska på sina alldeles egna sätt. Nu ska jag ägna några dagar åt att se om någon vill gå med mig, annars beställer jag biljetterna ändå och går själv. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0