Att möta nya människor

Det är alltid spännande att komma in i ett sammanhang där jag inte "hör hemma". De andra känner varandra ganska väl redan. Jag känner bara några få. Det är ändå en spännande utmaning. Att lära känna en grupp. Som utanförstående har man också någon slags möjlighet att se gruppdynamiken innan man dras in i gruppen. Jag upplever att jag har en chans att faktiskt välja huruvida jag vill dras in i den dynamiken eller inte. Ibland är det skönt att bara få vara åskådare och uppleva, titta på gruppen och människorna.


Kommentarer
Postat av: Bloggblad

Jag håller med. Man lär sig mycket av att vara åskådare i början, fast det kan bli nervöst för gruppen om nån bara tittar... har jag också märkt. Så det är roligare om man känner att man deltar.

2008-02-22 @ 22:54:28
URL: http://bloggblad.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0