Det är vår!!!

Det borde vara vinter. Ur led är tiden! Men det är vår, och det gör mig lycklig, alldeles sprudlande glad och jag har till och med klätt om till lite vårigare kläder. Vårsolen och värmer väcker något inom mig som sovit ett tag nu. Livet liksom återvänder med knopparna på träden, snödropparna, krokusen och solen. Hela tillvaron fylls av en annan sorts ljus, och allt, ja verkligen allt känns så mycket lättare.

För övrigt så har jag en ny peppsång. För tillfället är det Marit Bergman som spelas dagarna i ända. "This is the year" heter den, och refrängen är allt det som jag känner inför året som har börjat. 2008 kommer att bli det allra bästa året i mit liv, tror jag.

This is the year, this is the year it all will happen
It's finally here, I have been waiting all my life
so put on your coat, it's time to go, it's time for take off
I think I can say without a doubt, This year is mine!

Japp, nu är det min tid, alldeles säkrt!

Kommentarer
Postat av: Anonym

En vår KRAM sänder jag dig!!

2008-02-13 @ 15:29:55
URL: http://misshardass.blogg.se
Postat av: Församlingspedagogen

Här nere i södern blommar vintegäcken i stora gula mattor i hela kyrkparken och jag är salig av lycka, trots det grå vädret. Blommorna måste ju betyda att det är VÅR! Det är bara himlen som fattat det än... :)

2008-02-13 @ 15:57:05
URL: http://www.forsamlingspedagog.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0