Huskurer

Jag gissar att vi alla har huskurer vi tror på. I min familj har vi en mot magsjuka. Vitpepparkulor! Egentligen har jag inget bevis på att det fungerar men sedan jag var liten har det, så fort någon i närheten har haft magsjuka, ätits vitpepparkulor. Min mamma tror stenhårt på den kuren, medan jag själv är mer tveksam men ändå stoppar i mig de där tio vitpepparkulorna dagligen i en vecka. Mammas starkaste bevis på att det fungerar är en av hennes kollegor (dagbarnvårdare) som inte har varit magsjuk på 20 (!) år. Det är ju i alla fall lite imponerande.

Som jag tidigare skrivit, jag blir riktigt hypokondrisk av magsjuka. Vad har ni för huskurer?


Kommentarer
Postat av: Frida

Jag har faktiskt samma kur. Och jag tycker den funkar super bra! :) Kram på dig

2008-02-12 @ 14:49:49
URL: http://sillalyster.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0