Mina bästa

På grund av rastlöshet och totaluttråkning så lånade jag den här listan från Stora Syster i Vassen.

Bästa...

bageriet, matbröd:
Hm, jag själv kanske.... Jag köper så sällan bröd.

bageriet, kaffebröd:
Jannes bageri, Söderköping för sina saffranssemlor

blomsteraffären:
Akleja, Söderköping/Norrköping

smyckesmärket:
Pilgrim

pizzan:
Hawaii, Navestad centrum

thaibuffén:
Det är ingen buffé, och jag vet inte vad den heter men den ligger på Medborgarplatsen i Stockholm och serverar fantastisk Thaimat

fiskrestaurangen:
ingen aning

bilen:
Mammas och pappas Volvo

handelsträdgården:
Ingen erfarenhet av handelsträdgårdar

tv-serien:
Morden i midsummer, Grey's Anatomy eller Scrubs kommer tätt efter

på nätet:
Msn och bloggar

boken:
Detta ändras ofta, men en klar favorit sedan barndomen är C.S Lewis Berättelsen om Narnina.

resmålet:
Nu när jag bor så "långt" borta så får det ändå bli Stockholm. Krakow kommer nog på en hedrande andra plats.

drycken:
Vatten, som jag äntligen efter tjugo års levnad lärt mig att uppskatta

badlakan:
Ett stort rosa som jag fick i present av faster och kusiner

sängen:
Min egen säng, som för tillfället står i Gästrummet hos föräldrarna

shoppingstället i hemstaden:
Oj! Jag har bott i Göteborg alldeles för kort tid och shoppat alldeles för lite för att veta... men Nordstan har ju allt.

staden att bo i:
Linköping ligger högt i topp där, även om jag inte provat det på "heltid" ännu

storstaden:
Stockholm!! Sorry Göteborg, men Stockholm slår högre.

landet att shoppa i:
Min snålhet säger Polen, jag har aldrig kunnat shoppa så mycket någon annanstans med min lilla ekonomi.

nöjet i huvudstaden:
Middag med Inga på "vår" restaurang, träffa Nina och andra vänner slår sig nog in på samma plats.

morgontidningen:
Det blir delad plats mellan DN, SvD och GP som kommer i vår brevlåda alla tre. De har bara olika dagsform.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0