På resande fot

Idag ska jag åka hem, hem till östkusten, till välbekant, till Linköping idag, och sedan vidare imorgon. Det ska bli så skönt. Har sett fram emot det här och jag behöver lite vila, gott sällskap och ledigt.  Förhoppningsvis hinner jag läsa en del, och arbeta lite med projektet som numera har ett arbetsnamn. Ett besök i hemförsamlingens kyrka hoppas jag hinna med också.

Jag slits lite mellan viljan att vara kvar här till hösten och viljan att åka hem. Fast jag har bestämt att jag blir kvar, ett år till i alla fall. Längtan någon annanstans har nog med något annat inuti mig att göra. Skulle jag vara i Linköping så skulle jag nog längta därifrån också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0