En blåsdag

Det blåser värre idag än när de varnade för storm. Jag tänker på den där berättelsen om Nasse i Nalle Puh, blåsdagen då han virvlade som ett stackars litet löv i hela sjumila skogen. 

På jobbet har jag flera bollar i luften idag. Just nu sitter jag och försöker fylla i reseräkning, beställa tågbiljetter, leta efter sånger till lunchandakten och strax ska jag gå ut och hjälpa till med dukningen till lunchen. Fredagar är oftast roliga men idag är jag inte alls på humör för att träffa så mycket människor och vara hjälpsam och trevlig. En sådan dag är det lättare med datorarbete och bloggning på arbetstid.


Kommentarer
Postat av: Malin

hej nasse! jag sitter också vid min dator på arbetstid... hehe. orkar inte blogga, annars hade jag gjort det med. Men glad blåsdag på dig! älska nalle puh! hihi. //Ru

2008-01-25 @ 11:09:00
URL: http://gularundaprickar.blogg.se
Postat av: Stina

Hej!
"Råkade" bara komma in på din sida. Jag gjorde volontäråret 05/06 (oj, vad tiden går...) i Åtvids församling i Linköpings stift. Jätteskoj och läsa om dina äventyr. Känner igen mig mkt. i dina upplevelser. Volontäråret var vekligen ett av de roligaste, mest spännande och givande åren i mitt liv. Samtidigt som det var väldigt stressigt och tufft ibland.
Önska dej allt gott!

2008-01-25 @ 20:55:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0