Första arbetsdagen

Idag har jag jobbat för första gången sedna 21 december, visserligen har jag ju varit på kurs hela veckan men det är ju ändå inte på samma sätt som att jobba. Var inte riktigt nöjd med den förbönen jag hade skrivit innan jul, men det fanns inte heller någon tid att göra något åt saken. Kyrkoherden, som jag jobbade med idag, tackade ändå vänligt för den fina förbönen. Kanske var det bara jag som reagerade. Jag var med och delade ut nattvarden också. Det tycker jag är förvirrande ibland, eftersom varje präst gör olika. Det sättet som jag är mest van vid är som Åsa gör, eftersom jag har delat ut med henne mest. Det gäller helt enkelt att vara väldigt flexibel, vilket ibland gör mig bara en liten smula stressad.

Det är rätt intressant hur alla präster gör saker olika. Det ger ju en chans att fundera över vad som är bra, och hur jag kanske vill göra en gång i framtiden. Just nu ser jag mitt yrkesliv som något ganska avlägset. Jag har en massa andra saker jag måste ta itu med innan jag börjar utbilda mig. Jag tror det är viktigt eftersom det är ett väldigt människovårdande yrke det där. Någon gång i framtiden vill jag ändå dit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0