Gudstjänstglädje

Det var länge sedan jag kände en riktig "glädje" över att fira gudstjänst, men idag var den tillbaka. Det var en jättefin, och varm gudstjänst och prästens predikan var väldigt bra. Uppskattade den mycket. Nu ska jag åka tillbaka till Göteborg där mitt eget gudstjänstlig närmaste kan likna en öken (nåja, inte riktigt) trots att jag arbetar i en kyrka. Jag saknar alltid rymden i kyrkorna så mycket där, det känns litet och instängt. Ibland kan jag också vända mig mot gudstjänstformen och trivs inte riktigt i den. Det finns inte så mycket att göra åt det. Mest trivs jag ändå i den kyrkan i Göteborg. Det är trivsamt.

Mina yngre bröder har fått ett trumset och jag är väldigt glad att jag ska åka härifrån om ett par timmar. Det dånar genom hela huset.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0