Kurs igen

Idag ska jag åka på Volontärkurs nr 2, det ska bli trevligt att träffa alla volontärer igen, men vad gäller kursen fick jag rysningar när jag läste programet. Något som stör mig mycket är att man "bara" tycks rikta in sig på barn- och ungdomsarbetet i kyrkan. Jag jobbar inte alls med barn- och ungdomar, och alla församlingar har inte den verksamheten. Missförstå mig inte, ungdomsverksamheten är en av de viktigare verksamheter som Svenska Kyrkan driver, men sedan finns det många andra verksamheter också. Om jag nu ska generalisera grovt, väldigt grovt så ser jag det så här. I Svenska Kyrkans församlingar glöms barn- och ungdomsarbetet ofta barn av de flesta utan dem som det berör. På volontärkurserna upplever jag det snarare som tvärtom. Förstår ni?
Nu var jag visserligen väldigt subjektiv utifrån min egen upplevelse.

Tiden går, nu måste jag packa färdigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0