Lördagförmiddag

Jag ÄLSKAR lediga förmiddagar utan några speciella planer. Vaknade vid halv tio, gick ett varv i lägenheten hämtade smörgås, jucie och tidningar (GP och DN) och sedan kröp jag ner i sängen igen. Läste långsamt tidningen del efter del och jag har fortfarande inte riktigt satt fart på dagen. Sitter i sängen och lyssnar på regnet som slår på fönsterbläcket. Jag gissar att det blåser rejält där ute annars så hör jag sällan regnet i sovrummet.

Nu är det nog ändå dags att gå upp, äta den där ärtsoppan som är planerad till lunch och klä mig presentabelt för om någon timme ska jag åka ner till stan och fika. Det sociala livet börjar äntligen röra på sig. Roligt att fika med några som INTE är volontärer, eller gamla klasskompisar. Missförstå mig inte, jag tycker mycket om både mina volontärvänner och mina gamla klasskompisar men omväxling förnöjer. Framför allt är det trevligt att lära känna nya människor.

I eftermiddag är det nog dags att ta en busstur till Willys också, utföra en liten billig handling och eventuellt laga en stor sats lasange. Mums! Men vi får se om orken räcker till.


Kommentarer
Postat av: Bloggblad

Ungefär som min lördagsförmiddag - fast jag vaknar alltid sakta till Ring så spelar vi.

Men jag ska inte vara social alls. Älskar att inte ha något program utan bara flyta mellan datorn och soffan med korsordet. Efter att ha gått en snabb promenad med stavar på gamla järnvägvägsspåret bakom Harsbyladan är jag rätt nöjd.

2008-01-26 @ 15:10:00
URL: http://bloggblad.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0