Nästa steg i livet

Igår räknade jag med fasa ut att volontäråret varar endast 5 månader till, jag flyttar ut ur lägenheten 4 juni. Sedan kommer det en sommar som är ganska välplanerad pga arbete och nöjen. Sedan då??? När det är dags att kasta sig ut igen? Hur vet jag att det bär? Erfarenheten talar om för mig att det gör det, bara jag vågar. Igår beställde jag material från landets folkhögskolor, samt kataloger från Linköpings universitet. Just nu lutar det åt Litteraturvetenskap eller något folkhögskoligt, obestämt vad ännu. Detta för att ge mig ett år av lite lugn och ro, ett år som inte bara handlar om att stressa runt utan att få vara och bli. Reflektera över det som hänt i mitt liv de senaste åren och hitta grunden, hitta stabiliteten där mitt i alla oro. Det längtar jag efter, på vilket sätt det än må bli så blir det nog bra tror jag.

Men jag håller med Malin, frågan om vad man ska göra till hösten är nästan oförskämd. Är det någon som förstår hur mycket ångest den ger??


Kommentarer
Postat av: Malin

visst är den jobbig? usch hatar den fråga. men en annan fråga i klass med den är "trivs du här i habo nu då?" som om jag skulle kunna svara nej... jaja. :P ett slappt år låter som en fin idé. jag ska nog också kolla efter folkhögskola tror jag.

2008-01-17 @ 12:43:14
URL: http://gularundprickar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0