Om att bo i Göteborg

Det är lite knäppt det där med att bo i Göteborg. För det första så avskyr jag vädret, den bitande fuktiga kylan som man nästan inte kan klä sig mot. Sedan ovanpå det, blåsten och regnet. Jag är livrädd för att bli påkörd av spårvagnar och biblioteket är ruskigt osorterat så jag nästan får nippran av att vara där.

Samtidigt, här finns så många fina människor, här finns muséer, trevlig träning, många fik, och mot allt det jag sagt förut det är ganska fint här ändå. Speciellt när solen skiner för första gången på tre veckor. Då smälter mitt hjärta direkt. Idag sken solen igen, och fåglarna kvittrade i Olofstorp. Jag försöker leva här, där jag är nu. Mitt hjärta har svårt för separationer, ändå tycks det växa allt mer för varje separation. På något vänster finns det ännu mer kärlek där sedan.

Hur som haver, i juni kommer det vara svårt att flytta härifrån.

Kommentarer
Postat av: Församlingspedagogen

Åh, vad jag känner igen mig! Jag led av kronisk Göteborgsabstinens i flera år efter att jag flyttade därifrån. Mest för att jag hade så många goda vänner kvar där, men också lite på grund av själva stan. Fortfarande så ler jag fånigt och känner "ja, nu är jag Hemma" så fort tåget/bussen rullar in i Göteborg och man ser alla de välkända landmärkena i stan. Det är en skön känsla...

2008-01-14 @ 22:20:48
URL: http://www.forsamlingspedagog.blogspot.com
Postat av: Ida

Jag älskar Göteborg, trots vädret. Vill med bo där=(

2008-01-19 @ 07:08:41
URL: http://frokenida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0