Om onsdag och August Strindberg

Snart har onsdagen gått till ett slut. Jag sitter i min lillebrors säng (eftersom det är den enda lediga tvn som har boxer) och ser på en dokumentär om Strindberg. Jag, som läst allt jag kan komma över har inte läst Strindberg. Intresset för klassikerna har vaknat allt mer, och vetgirig som jag är vill jag lära mig mer, veta mer. Jag ska nog skicka iväg ett mail till min vän Marianne så småningom. Hon kan nog rekomendera vilken jag borde börja med, eller vilken jag kanske skulle tycka om. Kanske kan jag hitta någon i pocket??? Pocket är guld! Jag får kolla i affärerna imorgon. En del verkar alldeles förtrollade av honom. Jag ser fram emot att försöka läsa honom.

Annars har jag inte gjort väldgt mycket idag, fast det beror ju på hur man ser det. Jag höll en lunchandakt som man kan läsa längre ner på min blogg. Den föll i god jord. Det var trevligt att vara i Navestad, fast Lasse som vanligt skulle ut och handla, fast vi ses ju på fredag igen. Kanske hinner vi säga något annat än hej och hejdå. Vilken dålig tajming jag har ibland. På eftermiddagen fikade jag hos Ruth och nu funderar jag mest på huruvida jag ska följa med på JC rean imorgon. Jag har blivit erbjuden ett par byxor gratis. Kanske är det dumt att tacka nej...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0