Taizé

På onsdag ska jag berätta om Taizé för gemenskapsträffen. Det ska bli väldigt spännande. Problemet är, precis som alltid när jag ska berätta om något, att jag vill så mycket. Nu har jag till slut kommit fram till några punkter att arbeta kring, och ändå berätta så mycket som det bara går.

- Bakgrund (Broder Roger, Var? Hur? När? Varför? i kortversion)
- En dag i Taizé (hur mina dagar såg ut sist jag var där)
- Maten (För det är många som frågar om den)
- Bönen (Kommentar känns överflödig)
- Arbetet/Delandet (Därför att det gör Taizé så speciellt)
- Oyak (Mötesplatsen)
- Resan (bussresa för acklimatisering, är den jobbig?)

Sedan kommer jag givetvis prata om enkelheten, tystnaden och gemenskapen som genomsyrar platsen. Bildvisning är ett annat trevligt inslag. Jag hoppas att det blir bra.


Kommentarer
Postat av: Sofia

det låter jätte bra!
det kommer säkert gå jätte bra!
tänker på dig!
Kram

2008-01-24 @ 13:32:56
Postat av: Simon tysk

När jag hör "Taizé" kommer jag ihåg de taizé-lovsånger först. Kanske det var roligt när man sjunger en av dem eller lyssna på några...

2008-01-24 @ 21:18:02
URL: http://volontaer.blogger.de

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0