Barnslig - en absolut nödvändighet.

Tisdag, lönedag, storhandlingsdag, promenaddag, mötesdag, snöleksdag. Några beskrivningar av min tisdag. Framförallt gillade jag snöleksdelen. Tur att det finns andra vuxna som precis som jag tycker det är roligt att leka i snön. På friskvårdspromenaden utbröt ett snöbollskrig i miniformat när vi passerade skolan där handledarensbarn går. Så nu har jag fått min beskärda del av vinterlek, även om jag saknar skidåkningen mycket.

Det snöar och töar om vartannat, solen är vårvarm men när den inte visar sig är det ganska kyligt. Resultatet blir en väldig halka på gångbanor och trottoarer. Jag har redan halkat 4 gånger idag, två gånger så mycket att jag satt mig på rumpan. Den ena var av klantighet (kliv INTE i en trätrappa full av blötsnö) den andra bara hände trots att det inte alls såg halt ut. Jag är ändå nöjd för äggen jag hade handlat var fortfarande hela när jag kom hem.

Om jag orkar ska jag lägga in lite bilder från vinterpromenaden när jag kommer hem i eftermiddag.

Ta det försiktigt utomhus, ni som har snö och halt! Jag vill inte höra om några brutna ben eller armar. I gengäld så ska jag också promenera på säker mark hädanefter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0