Den ordlösa smärtan och försoning

Smärtan behöver ord för att övervinnas, annars kunde vi inte stå ut med den. - Bönboken, tradition och liv

Det slog an något i mig. Jag tänker också att en förutsättning är att någon vill dela orden med oss. Att vi har någon att säga orden till. Ord i tystnaden, i tomrummet kan ibland kännas meningslösa. Det finns så mycket ordlös och skamfylld smärta runt om i vår värld. Att sätta ord på smärtan är nog första steget mot försoning.

---

Idag är det Jungfru Marie Bebådelsedag. Jag har jobbat, vi har dragit in pengar till Vatteninsamlingen. Gott! Det regnar och blåser i Göteborg. Jag önskar mig någon annanstans. Tröttheten lägger sig som ett lock över tillvaron. Nu åker jag till biblioteket.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0