Funderingar kring ett hushåll

Jag tänker så mycket konstiga saker (tycker jag). Mest därför att jag inte har tänkt så mycket på dem förr. Jag har alltid tänkt att jag ska bli lite lagom lössläppt vad gäller hushållsskötsel. Därför förvånar det mig när jag i förmiddags plötsligt svor till över att jag inte äger en sådan där liten vinda att hänga underkläder och strumpor i. Det är en brist i hushållet som måste åtgärdas.

När jag sedan plockade ut lakanen ur torktumlaren kände jag att jag väldigt gärna ville stryka dem. Så där kan ju inte sängkläder se ut! Skrynkliga lakan har aldrig för i min levnad varit något jag hängt upp mig på. Någon gång ska väl vara den första.

Jag börjar se saker jag aldrig såg förut, sådant jag aldrig brydde mig om i min lägenhet i Söderköping, fönstren behöver tvättas, det är damm i hörnen, det ligger tidningar över hela rummet. Diskbänken är alldeles överbelamrad. Så kan det ändå inte se ut, den här lägenheten går inte att visa upp för folk. I nästa sekund tänker jag; HJÄLP! jag håller på att bli som min mamma. Tack Gode Gud att jag har fått en massa andra gener också.

Nu står det en sockerkaka i ugnen till morgondagens brödauktion, och en kastrull med klyftpotatis står och väntar på diskbänken. Jag är så huslig!

Någon sa; tack för att du är du! Dagen kan inte bli mycket bättre än så. Trots skumma tvättfunderingar och små I-landsproblem.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Där kom det! Men bara för att du börjar tänka konstigt innebär det ju inte att du är det!! :)
Saknar dig!Kramar

2008-03-08 @ 17:22:31
Postat av: Arne

Det där verkar vara en allvarlig åkomma ;)

2008-03-11 @ 19:06:10
URL: http://arnering.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0