Hur Moll kan bli Dur om så bara för en liten stund.

Dagen började i någon slags domedags känsla. Allt gick verkligen fel, hemma, på jobbet och i allmänhet. Som tur är så är jag inte sämre än att jag kan ändra mig. Tvärtom är jag väldigt bra på att ändra mig. Så nu tänkte jag berätta om dagens TRE (ja, alla goda ting är ju tre) fantastiska saker.

Jag är duktig på att hantera pengar. För att vi som arbetar med Café Marta (självhjälpscafé) ska kunna ge människor bättre råd om hushållsekonomi så var idag två damer från Stadsmissiones rådgivningsbyrå för att berätta om hur man gjorde en hushållsbudget. Jag lever way under den budgeten och lever ändå ett gott liv. Att lyckas spara 600 kronor på en månad med min lön är inte dumt! Jag är duktig, så det så!

Jag fick ett rekomendationsbrev av min fd engelsklärare. Jag ska söka jobb utomlands och idag kom med posten det finaste rekomendationsbrev som jag har läst. Är jag så här bra? tänkte jag. Tydligen. Om jag inte aktar mig kan allt berömet stiga mig åt huvudet. Brevet är nog i alla fall till god hjälp för det arbete som jag vill ha.

Den sista räkningen på bredbandet kom idag. Det är sista gången jag betalar bredbandsräkning till Bredbandsbolaget. Det har inte varit toppkvalité, däremot har det varit svindyrt. Visserligen blir vi utan fast telefon och internet vår sista månad i Göteborg. Men för att spara ungefär 500 (bredband+telefoni) kronor på en månad så kan jag leva med det.

Jag kommer kunna spara hur mycket pengar som helst av april lönen. Fast de där 350 kronorna som i vanliga fall går till bredbandsräkningen får nog i slutet av april gå till ett par nya jeans i stället. Det vill jag helst köpa någonstans där en trevlig expedit kan hjälpa mig att hitta. Att köpa jeans är GRYMT svårt. Så vi kan väl sammanfatta det med att jag till skillnad från föregående dagar är ganska nöjd ikväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0