Huslig

Idag har jag varit sådär ruskigt huslig igen. Jag börjar bli oroväckande lik min mor i vissa avseeenden. Men framförallt tycker jag att det är skönt när det väl är färdigt.

Det blev inte någon sådan där jättestädning, men mattorna åkte ut på balkongen jag plockade undan tidningar som på något sätt lyckas föröka sig genom lägenheten. Sedan slogs jag lite med snabeldraken och funderade på om inte ett själv sanerande golv vore att önska. Rent och fint blev det i alla fall, så jag behövde inte se en massa damm i solgasset.

Från köket spreds sedan en doft av nybakat bröd. Grahamsbullar tillverkades denna gång. Imorgonbitti ska mina smaklökar bedömma resultatet. Fast det blir nog snarare imorgon förmiddag. För nu tar jag helg. Imorgon är min söndag, min vilodag. Tänk så konstigt allt blir när man jobbar i kyrkan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0