I föräldrahemmet

Nu har jag alltså landat i föräldrahemmet, sovit här en natt och umgåtts med min syster hela förmiddagen, vilket inte händer allt för ofta. Nu har hon övergett mig för en fika med grannen och jag surfar på universitets hemsidor och tittar i kurskatalogern.

Som Lasse konstaterade igår kväll har jag en utvecklad förmåga att ändra mig varannan minut. Alltså kommer inget vara bestämt förrän jag skickat iväg min ansökan 15 april. Det som däremot är helt säkert är att jag blir kvar i Göteborg. Åtminstone ett år till. Jag kan inte säga att det är det jag absolut vill göra, men jag behöver göra det. Jag behöver bli kvar i Göteborg. Det är svårt för mig att "erkänna" det för mig själv, men jag har gjort det i alla fall. Alternativen för hösten är i alla fall just nu som följer (utan inbördes ordning):

¤ Litteraturvetenskap (har blivit extra taggad till att läsa något sånt nu när jag börjat läsa "klassiker")
¤ Socialantropologi (verkar himla intressant)
¤ Teologi (någonstans därborta finns ett mål som kräver teologi, samt att jag tycker det verkar väldigt skoj)
¤ Beteendevetenskapliggrundkurs (bara för att det är intressant)
¤ Praktisk filosfi (visserligen får jag stundtals huvudvärk av filosofi, men tycker att det är fantastiskt intressant!)

Ett litet smakprov på de tankar som rör sig i huvudet på mig, och vad jag funderar på till hösten. Nu är det bara 1,5 månad innan jag måste bestämma mig, det kryper närmare.

Just nu funderar jag på att leta upp en promenadpartner och gå en sväng i Söderköping. Tyvärr bor inte mina promenadkompisar här längre så jag måste fundera först.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0