Universitetsångest

För andra gången sedan ansökningssidan öppnade ska jag försöka till universitetet. Förra gången slutade jag innan jag hade skickat ansökan eftersom jag inte kunde bestämma mig och fick ont i magen (eller snarare någon slags ångest). Nu är jag alltså återigen inloggad på studera.nu och får lite svindel av allt som finns att göra, allt som finns att välja på. Jag är lite sugen på litteraturvetenskaplig grundkurs. Så det kanske får bli det till hösten. Det finurliga med studera.nu är att man kan ändra sin anmälan ända fram till 15 april, eller i alla fall rangordningen på sökta kurser. Nej nu får jag ge mig, faktiskt!

Hur som helst tänker jag för en gångs skull lyssna på mitt hjärta och vara där jag helst av allt vill vara. Jag trivs bra i Göteborg, och har det bra i Göteborg det är bara det att jag hellre vill vara någon annanstans. När det för en gångs skull är så att jag längtar till någonting utan att längta bort från något annat, då kanske jag ska lyssna på mig själv och åka hem.

Så nu tar jag ett djupt andetag och fyller i min ansökan! (dessutom kan jag se mina mycket snygga gymnasiebetyg på ansökningssidan, vilket är det roliga i den här situationen)

UPPDATERING
Nu har jag skickat ansökan (JAG KAN FORTFARANDE ÄNDRA DEN) det blev Litteraturvetenskap i Linköping i första hand. Men som sagt, det går fortfarande att ändra den.

Kommentarer
Postat av: Baby Blue.

Litteraturvetenskap i Linköping låter som en bra idé. Det är verkligen jättekul, du kommer trivas!! Om du inte hinner ändra dig igen... :P /Emelie A

2008-03-25 @ 17:00:49
Postat av: Eva

Till Linköping har vår yngsta också sökt till hösten. Lärarprogrammet. Har du några tips på bra boende? Är det svårt att få tag i?

2008-03-27 @ 20:48:38
URL: http://www.bakomberget.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0