Välkomna till det mångkulturella Sverige

Eftersom det är strålande vårvinter väder ute så bestämde jag mig i morse för att promenera till jobbet. Det fungerar när jag inte har någon riktigt speciell tid att passa. Morgontröttheten hindrar mig annars. När jag kommit ungefär 5 min hemifrån så är det någon som ropar, men jag tror ju inte att det är på mig så jag fortsätter gå. Personen i fråga ropar igen, jag stannar och vänder mig om. Sedan får jag sällskap en bit på vägen av en kvinna från Kamerun som vill ha hjälp att hitta till stadsdelsförvaltningen. Ett trevligt samtal på engelska i solsken och snödropp. Inte ett helt fel sätt att börja dagen. Sådana där möten inträffar inte på så många ställen, men här inträffar de spontana mötena ofta, bara jag själv vågar. Välkomna till det mångkulturella Sverige!

Annars? Livet är inte på topp. Jag är trött och ledsen utan någon egentlig anledning. Tur att man kan vara både glad och ledsen på samma gång. Jag har inte riktigt lust med någonting. Jag skulle vilja åka i väg någonstans där det är lungt och tyst, där det går att gå promenader i vacker miljö, där det går att slappna av och till och med komma över ångesttröskeln. Jag vet ett ställe, dit skulle jag vilja åka. Det finns på östkusten, och är ju inte jätteavlägset. Däremot saknas tiden och pengarna.

Kommentarer
Postat av: Bloggblad

Här är sol, men inte så mycket lov... har massor att göra, både sånt jag vill och sånt jag inte vill. Ska försöka ta mig ut på en promenad i alla fall.

2008-03-27 @ 12:06:13
URL: http://bloggblad.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0