Årstider

Det är om möjligt ännu varmare idag än igår. Jag försöker att sola snällt dvs undvika solen nu mitt på dagen, fast det är svårt. Hela kroppen vill bara vara i solen som för att kompensera alla mörka månader. Jag är så beroende av solljuset. Jag fungerar så dåligt januari/februari och till viss del också i mars på grund av brist på solljus, eller det kanske är bättre att säga på grund av mörkret.

När det blev sommartid igen så blev jag en ny människa, eller i alla fall en mer välfungerande människa. Fram till jul går mörkret bra, men sen så är det som om hela tillvaron kantrar. Jag blir trött och grinig och vill ingenting, eller jo möjligtvis vill jag sova. Som tur är så försvinner januari och februari oftast i ett moln av måsten och innan jag vet ordet av är det maj.
Någon mer än jag som påverkas av årstider och ljus?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0