Boende

Boende frågan är högaktuell just nu, och jag har "bara" 500 köpoäng i Linköping. Jag skulle tydligen behöva åtminstone det dubbla för att ha chans på ett bostadserbjudande. Dessutom upptäckte jag att jag faktiskt står i bostadskö i Göteborg, både på Boplats och på SGS hemsida. Där ska jag ju visserligen inte bo i höst, men det är alltid något. Egentligen borde jag flytta till Uppsala, där har jag drygt 400 köpoäng på studentbostäder.

Jag tycker det är komplicerat med bostad. Det är nästan sådär att nu vill jag bo i en och sen tänker jag inte släppa den förrän jag har råd med något bättre. Vi får väl se hur det blir. Det löser sig säkert med tiden, det brukar det göra.

Kommentarer
Postat av: Arne

Du kan ju alltid bo nånstans där det inte är köpoäng, t ex Riksbyggen eller Graflunds. Eller privat, finns ju massor i denna by ;)

2008-06-04 @ 23:04:42
URL: http://arnering.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0