Dumma SJ!

Efter ett par smärre katastrofer på väg mellan de olika metropolerna i mitt liv (som t.ex. ett havererat x2000 och frånvaron av ersättningståg) så kom jag fram till Linköping bara en kvart senare än planerat. Bra kvinna reder sig själv helt enkelt! Ja la huvudet på sne, bad snällt och fick åka grattis mellan Nässjö och tranås med en rälsbuss, väl i tranås kom jag alldeles lagom till pendeltåget som tog mig till Linköping. Jag till och med till Taizémötet, och en reseledare som såg road ut när jag kom inflåsande. Till historien kan tilläggas att när jag insett situationen i Nässjö men ännu inte löst den så ringde jag stressat till reseledaren och sa att jag nog inte skulle hinna dit. Han sa det ingen annan vågat säga nämligen det magiska ordet "andas". Andningen i kombination med adrenalinet som ilskan pumpat fram gjorde att jag snabbt som ögat faktiskt hittade en lösning på mitt problem.

Idag har jag tagit det lite lugnare, åkt lite bil och träffat goda vänner. Efter gårdagen var dagens lugn väldigt välkommet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0