Telefonkö

Idag är en ny dag och en dag i telefonköandets tecken. Sedan jag vaknade klockan åtta i morse har jag skjutsats runt i olika telefonköer i jakt på den rätta doktorn. Det började hos distriktssköterskan på vårdcentralen hemma som verkar ha strejkat färdigt för tillfället. Nu sitter jag och försöker ringa någon privatläkarmottagning i den lite större staden men där behagar ingen lyfta luren trots att de har telefontid. Jag avskyr verkligen telefonsvarare och ringer hellre sjutton gånger än att tala in ett meddelande. Förresten, vad ska jag säga?
Och nej, det är inget allvarligt det syftar bara till att göra min tillvaro lite drägligare.

Dessutom har mina hormoner fått spel och handledaren frågade till och med om jag var sur. Illa.

Till sist vill jag bara meddela Frida att det inte gällde något jobb jag hade sökt utan jag blev sur när jag varit inne på ams hemsida och tittat efter om de hade några lediga jobb.

Nu ska jag lyfta telefonluren. Håll tummarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0