Gott nytt år!

Den här listan lånade jag av Karin, ett trevligt sätt att sammanfatta året, som egentligen är så mycket mer.

nyheter: Många, många, fredsamtalen i Mellanöstern, och klimatkonferensen på Bali hör väl till de mer positiva.

skvaller: Ryktena kring kronprinsessans kommande förlovning. Jag är inte så bra på skvaller faktiskt.

plats: Linköping i allmänhet, och Linköpings domkyrka i synnerhet

vardagsmys: Fika med vännerna

seger: Fotbollslandslagets vinst över danmark i em-kvalet. Den såg till och med jag.

författare: C.S Lewis, håller alltid :)

bok: Rättvisans rebell (JohnAllen) om Desmond Tutu

film: Jag har inte sett någon av årets filmer, så jag väljer den alldeles fantastiska uppsättningen av "Familjelycka" jag såg på östgöta teatern häromdagen

skor: ett par svarta som jag fick av E för att det såg ut som om hon hade mina fötter på sig

väska: en grön från Åhléns som tyvärr har använts så mycket att den hamnade i sopptunnan häromdagen
 
plagg: svart kjol som slutar mitt på smalbenet med små läckra paljetter och blommor, en underkjol delvis i tyll.

modehändelse: Jag lärde mig använda leggins, med glädje

accessoar: En brosch av silvertråd som jag fick i julklapp 2006. Den har suttit på tröjan NÄSTAN varje dag i ett år

artist: Sahara Hotnights (grymt bra att träna till)

låt: Cheek to Cheek (Sahara Hotnights, med samma motivering som ovan)

hatlåt: hm, jag kommer inte på någon

love-to-hate-kändis: Ingen aning

Irriterande kändis: ??

Bästa TV-program: Grey's Anatomy

bästa dokusåpa: Räknas "Let's Dance"?

sämsta dokusåpa: de flesta

ögonskugga: Nope

mascara: Sällan!

doft: Green Tea, Elisabeth Arden

hårprodukt: Head and shoulders schampoo med havsmineraler

hudcréme: Locobase, tragiskt nog den enda som jag tål

Modevision av mig själv inför våren 08: Att hålla ordning på mitt hår

Förutom det har året innehållit, student, nya vännskaper, många resor till Stockholm, Taizé, flytt till Göteborg och många nya utmaningar. Mitt löfte inför 2008 är att jag ska sätta gränser och inte tillåta mig att bli trampad på samt att jag ska ta reda på vad jag själv är intresserad av och vill.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0