Jag blir mörkrädd

City fortsätter med sin serie om våldtäkter. En av gårdagens läsare skriver

"Jag tycker inte synd om tjejer som super sig fulla, går hem till någon och sen påstår
att de blivit våldtagna. Självklart utgår killarna från att de ska ha sex. Hon får skylla
sig själv. Är huvudet dumt får kroppen lida"

Jag blir mörkrädd, och trött. Ett nej måste vara ett nej ända till det blir ett "Ja". Samtidigt är det en hemsk bild av mannen som den här kommentaren ger. Kommentaren ger en bild av mannen som djurisk, driven av sin sexlust. Han kan inte kontrollera sig. Jag tycker det är en hemsk syn på mannen.
Det blir också en sned bild. Jag tror inte att män är sådana, jag vet att de inte är det. Män är också kärleksfulla individer. Därför är det så sorgligt när killar, och män beskrivs så där djuriskt.

Vaför överhuvudtaget skilja på oss via sexualiteten? Vi är människor. Vi borde värna om varandra i stället för att göra varandra illa. Vad spelar vårt kön för roll?

Ett NEJ måste få vara ett NEJ ända tills kvinnan sagt ja. Det är snarare det som domstolarna borde titta på. Sa kvinnan JA? Nu ställs oftare frågan, sa kvinnan NEJ? Är det inte bara dumt.

Tack City Göteborg som skapar tankar och diskussion.

Kommentarer
Postat av: Arne

Jag förstår inte ens hur man kan kräva ett "ja" eller "nej". Sex är något man har tillsammans. Är båda med på det, då behövs minsann inga frågor. Behöver man överhuvudtaget fråga så vet man ju redan att den andre inte vill.

2007-11-16 @ 16:58:48
URL: http://arnering.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0