Litterära storheter.

Jag ville läsa ikväll, jag längtar efter en påfyllning, nya ord och tankar. Jag hittar alltid något nytt där hos Karin Boye, Bo Setterlind, Edith Södergran, Tomas Tranströmer, eller vem jag nu bestämmer mig för att läsa. Allra mest gillar jag Ylva Eggehorn, hon är min största förebild inom poesi och skrivande.

Jag trivs i litteraturens värld, blir ibland avundsjuk på dem som får ge ut böcker. Jag längtar efter att kunna ägna mig åt skrivande men går mest som katten runt het gröt. Tålamodet saknas. Jag känner mig väldigt priviligerad som faktiskt kommer att ägna hela hösten åt en värld som fascinerar mig så. En hel termin tillsammans med litterära storheter.

Idag har jag dessutom gått 13 000 steg, och insett att jag nog måste maila M och be om ursäkt för mitt eviga gnällande på Göteborg, som hon försvarar precis lika ofta. Botaniska trädgården var nämligen en väldigt trevlig plats, även om S och jag råkade hamna i stiglöst land och fick ägna en stund åt bergsklättring.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0