Valborgsfirande

Så valborgsfirandet kommer inte gå så lungt tillväga som jag trodde. Under mina typ 15 minuter på biblioteket råkade jag bli inbjuden till en grillkväll med goda vänner. Så nu är jag snabbt hemma och byter till mer praktiska utekläder.

På spårvagnen hem satte sig en kvinna i sätet bredvid mig, och hon grät, mycket. Först trodde jag bara att hon var förkyld, sen förstod jag att hon grät. Jag försökte fråga hur det var fatt, men ibland är språket en hög barriär som inte är lätt att ta sig över. I vilket fall som helst så fick kvinnan mig att fundera på hur mycket vi lägger märket till varandra, eller snarare hur lite. För jag tror ingen annan i spårvagnen såg att kvinnan grät. Det är spännande, eller snarare sorgligt.

Mitt internetabonemang går ut vid midnatt, så nu skrivs det inget här förrän på fredag när jag jobbar.

Kommentarer
Postat av: Bloggblad

Och jag åker ner till Brunnen och lyssnar på mina nuvarande och f.d. körkompisar i Årets Manskör...

2008-04-30 @ 16:48:17
URL: http://bloggblad.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0