Vårdstrejk

Jag vet inte hur det är med er, men jag stöder i alla fall sjuksköterskornas eventuella strejk. Det har jag kommit fram till efter att noga ha övervägt för- och nackdelar. Jag tycker helt enkelt att människor med ett så stort ansvar för andra människor, och med en såpass lång utbildning som 3 universitetsår ändå är borde ge högre lön än vad de nu har. Möjligheten finns att jag är partisk, för att jag har ett par goda vänne under utbildning till detta förnäma yrke, med skitlön!

Med en löneförhöjning kanske till och med yrket få en högre status. Inte förrän jag lärde känna några sjuksköterskor förstod jag egentligen vilket enormt jobb de gjorde. Så jag står på strejkarnas sida. Så det så!

Kommentarer
Postat av: Arne

Så bra =)

2008-04-19 @ 18:18:21
URL: http://arnering.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0