Nunnan

Vi har en prästpraktikant på jobbet just nu, en mycket trevlig kvinna som jag har haft stort utbyte av den senaste veckan. Hon berättade också om dokumentären Nunnan som gick på SVT någon gång förra året. Den handlade om en ung kvinna som idag är i tjugofem års åldern, och som gick in i klostret nitton år gammal, strax efter studenten. Jag missade den när den gick på tv, men har hört mycket om den efter det och har velat se den. Nu visade det sig att jag kunde låna den av prästpraktikanten och jag har precis tittat på den. Jag kan till viss del förstå hennes val, och förstå varför hon väljer det livet hon väljer. Samtidigt förstår jag det inte alls. Jag har ett alldeles för stort behov av männsklig närhet för att klara av det där livet. Om det är så att ni missade Nunnan när den gick på tv så går det att se den på SVTs Hemsida. Klicka på fliken "Play" i menyn, och sök sedan på "Nunnan" i rutan som kommer upp.

För övrigt blåser det något helt otroligt mycket och jag är jättetrött, ledsen och har fortfarande ont i knät. Jag ska jobba imorgon och har inte alls lust med det.


Kommentarer
Postat av: Mia

Naw, Jag hoppas att ditt knä snart blir bättre!! Ta hand om dig nu så hoppas jag att vi ses/hörs snart...Kramar

2008-02-02 @ 00:38:36
URL: http://scoobydoo.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0