Det där med växandet

Så kom jag tillbaka, efter 4 månader i Göteborg. Ingen ungdomsgrupp, ett nattcafé och tusen erfarenheter senare satt jag mig i bilen och åkte till Kolmårdsskogarna, där Tingstad, Styrstad och Kvillinge församlingar hade ungdomsläger. Jag hör inte längre hemma där, det har varit många fina och roliga stunder tillsammans med ungdomsgruppen, på ungdomsläger, men jag hör inte hemma där längre. Jag har tagit ett par steg till i mitt liv, jag är på väg någon annanstans. Det betyder mycket för mig, Tingstad församling betyder mycket för mig, de har varit min hemförsamling mer än vad min "riktiga" hemförsamling någonsin kommer bli. Där har jag fått växa, vara och utvecklas. Nu går jag vidare, någon annanstans.

Samtidigt börjar jag längta hem, eller snarare framåt, längta efter att få fortsätta med mitt liv. Det känns som om jag redan är färdig i Göteborg. Så är det ju inte riktigt, jag har fem månader kvar, som jag vet kommer bli fulla av nya lärdomar och upplevelser. Jag ser så mycket fram emot att börja läsa i höst igen, jag längtar riktigt till slutet av augusti. Jag är på väg, mot oändligheten och vidare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0